Selasa, 23 Jun 2009

AKU RINDU MAK

Aku wujudkan blog ini khas untuk mengingati kenangan-kenangan aku bersama arwah mak yang telah meninggalkan kami sekeluarga pada 26 Mei 2009.

Walau hampir sebulan mak meninggalkan kami, aku masih tidak dapat menerima sepenuhnya hakikat bahawa mak telah pergi buat selama-lamanya. Saban hari bayangan mak sentiasa bermain-main di ruang mata aku.

Banyak yang mengingatkan aku tentang mak. Apa saja yang kubuat yang mengingatkan mak, menyebabkan aku terhenti dari melakukannya. Baju yang pernah kupakai ketika menjaga mak sakit kalau boleh tidak mahu aku pandang apatah lagi memakainya, tudung aku yang menutupi wajah mak sebaik mak menghembus nafas terakhir tidak boleh kupandang langsung, sebak rasa hati, masakan yang selalu mak masak untuk aku, tidak tergamak untuk aku memasaknya, dan banyak lagi yang mengingatkan aku terhadap mak.

Pada siapa harus kuluahkan keluh kesah ini? Hati terasa mati dengan pemergiannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan